Top
  >  Sycylia   >  Taormina
Wybraliśmy się dzisiaj w iście węgierskim towarzystwie do oddalonej nieopodal, bo ledwie o 50 km na południe od Mesyny, urokliwej Taorminy. Miasteczko to, założone w IV w p.n.e., zachwyca otaczającymi je krajobrazami. Położone na wzgórzu, w bajkowej scenerii, ma niezwykle bogatą historię.

Stojąc dziś na szczycie antycznego greckiego teatru, wpatrywałam się w lazurowe morze u stóp Taorminy, fale uderzające o skaliste wybrzeże, kolorowe domki otoczone śródziemnomorską roślinnością oraz usytuowane nieco bardziej w głębi lądu – pagórki i wzgórza. I co najważniejsze, wyróżniający się na horyzoncie, majestatyczny wulkan – Etnę.Są takie chwile w życiu podróżnika, kiedy serce uderza mocniej. Miałam tak obserwując dzikie zwierzęta w Kenii, podziwiając roztańczoną zorzę polarną na Lofotach, wchodząc do piramidy Mekerinosa w Gizie, czy też wsłuchując się w szum oceanu na skraju Cabo da Rocka w Portugalii. To tylko niektóre z tych momentów, kiedy najzwyczajniej przechodziły mnie dreszcze! Muszę przyznać, że Etna wywołała dziś we mnie bardzo podobne uczucia, a ponadto wzbudziła ogromny respekt…do ogromu sił natury. I nie chodzi tu o to, że Etna jest „duża”, a my jesteśmy „mali”. Widząc wulkan, w dodatku czynny, człowiek od razu myśli sobie „co by było gdyby” 😉 To są te emocje, których nie da się opowiedzieć, to te, które trzeba przeżyć samemu. Nie wiem co to będzie, kiedy wybierzemy się na jej szczyt!.Już się nie mogę doczekać! 🙂

Mieliśmy dziś naprawdę uroczy dzień, pogoda dopisała w pełni! Nasi sympatyczni kompani – Anna i Gregory – tym bardziej! 🙂

trasa z Mesyny do Taorminy (ok 50 km)
 W upale…wspinamy się na górę jakąś dziką ścieżką 🙂 Można było wjechać kolejką linową, podjechać autobusem lub pomaszerować normalną drogą po chodniku – ale nie! My nie chodzimy na łatwiznę 😉
Kierujemy się trasą Via Roma – za naszymi plecami na wzgórzu antyczny teatr grecki.
 Spacerując po Taorminie
 Pamiątki z ceramiki
 Na Placu 9-ego Kwietnia 🙂 Tam dopiero toczyło się wypełnione muzyką życie!

Kościółek San Agostino z wieżą zegarową

Panowie tak ładnie grali, że postanowiłam ich nagrać 🙂

artystyczny dzban
Stragan z owocami
 Sklepik z bardzo drogimi wyrobami i antykami
mydło i powidło
Barwne rękodzieło
 Etna na horyzoncie – przykryta nieco chmurkami
 Grecki teatr antyczny – pochodzi z epoki hellenistycznej. Zbudowany według zasad greckich, przebudowany przez Rzymian. W teatrze była i jest do dzisiaj świetna akustyka!
 Panorama okolicy z Etną w tle
 Taormina widziana ze wzgórza teatralnego
 maszerując uliczkami
 Tutaj na ścianach budynków mają swoje miejscowe kafelki
 Przerwa na lunch w ogrodach publicznych
Musimy nabrać sił przed kolejnymi wrażeniami 🙂
widok z tarasu ogrodów na Taorminę i (częściowo) Etnę (po lewej)
 cała nasza wesoła ekipa 🙂
 w ogrodach, czyli jakby w parku miejskim rosło wiele egzotycznych roślin, widzieliśmy też liczne pagody oraz punkty widokowe
malutka Isola Bella
Pod wieczór nadeszła burza – trzeba było pomału wracać… ale i tak nas złapała 😉
Wszystkie zdjęcia panoramiczne wykonał Maciej 🙂
„Jeśli ktoś, kto będzie mógł spędzić tylko jeden dzień na Sycylii, spytałby cię, co trzeba zobaczyć, odpowiedz bez zastanowienia: Taorminę!”

Guy de Maupassant

Comments:

• mama

12 października 2013

No i co tu jeszcze można dodać..? Pan Guy de M.ujął to najtrafniej:) Z tego co widać pogoda w raju dopisuje,apetyt też w normie,tylko skąd do Maćka przyplątały się te 3 krasnale.?:)) Ja też chcę posiedzieć z takim widokiem..! Zaklepcie koniecznie pogodę na listopad!

reply...
  • Anonimowy

12 października 2013

Taormina jest piękna, trzeba ją zobaczyć! ale też jest bardzo droga i bardzo skomercjalizowana 🙂 Kawa 4euro..phyy.. Buzia :*
    p.s Bravo dla M.D. za panoramiczne fotki
    M.

reply...
  • 12 października 2013

Baliśmy się, że będzie wielu turystów ale jednak jest już październik i nie było tłumów 🙂 Miasteczko samo w sobie jest cudowne, widoki mnie rozbrajały na każdym kroku, choć faktycznie trochę drogo. Przygotowaliśmy się i wcześniej zrobiliśmy zakupy w Mesynie, gdzie jest 2x taniej 🙂 A Etna wygrała!!! 🙂 Mamo rezerwujemy słońce na listopad!!! 🙂